Patagonië, Vuurland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van patrickbabs - WaarBenJij.nu Patagonië, Vuurland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van patrickbabs - WaarBenJij.nu

Patagonië, Vuurland

Door: Webmaster

10 Februari 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Het zuiden!

Kan het eigenlijker zuidelijker? Nee we zijn in de meest zuidelijke stad van de wereld beland. De Argentijnen zelf beschrijven Ushuaia als El Fin Del Mundo, Daar waar de wereld stopt........

Na Santiago zijn we naar Patagonië gevlogen. Vanuit Chili, Punta Arenas hebben we enkele excursies gedaan naar pinquinkolonies. Daarna 12 uur met de bus naar Ushuaia (hoofstad van vuurland).

Daar op zoek naar een hostal, t regende als bakken uit de lucht, maar gelukkig na 2 uurtjes een voorlopig backpackershostal gevonden. Gezellig met z´n zessen op 1 kamer, zonder kluisje. De dag daarop t hostal ingeruild en bij opa en oma ingetrokken?! Errug warm en gezellig!

Ushuaia is een leuk, koud plaatsje, maar errug grappig hoe je hier de gehele dag kleren aan- en uittrekt (warm,koud,regen, wind). Ushuaia is omringd door hoge bergen van de Andes, die zich in zee werpen en ligt slechts 1000km van Antartica.

Vanuit hier een tocht geboekt over het beroemde beagle-kanaal. Dit kanaal verbindt de stille- met de atlantische oceaan. Veel zeeleeuwen, vogels, zeerobben gezien! Tevens in Ushuaia een vroegere strafkolonie bezoch(Babs mocht blijven,zie foto´s).

Vandaag met een tour naar het nationaal park
van vuurland geweest. Erg bijzonder met deze speciale zeekust, bergen, meren en ongerepte natuur.

Morgen met de bus (18 uur) naar El Calafate.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groetn uut t eende dr wealt!

Patrick en Babs

• 10 Februari 2007 - 19:05

Tonny En Truus:

weer mooie foto,s we zijn al met elkaar inkontact gekomen veel liefs pa en ma

• 10 Februari 2007 - 19:58

Janine:

ha die babs en patrick super hoor deze foto,s hele mooie omgeving.
    wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien, ben wel beetje jaloers hoor hihihi, vooral al die mooie dieren van dichtbij.
    heel veel plezier nog groetjes rudie en janine.

• 10 Februari 2007 - 20:00

Sandke:

In een woord; GEWELDIG!

Kom nu maar eens terug, jullie hebben nu genoeg moois gezien hoor ;-)

• 10 Februari 2007 - 20:15

Karin Ellen:

In één woord: Wow!!! ...... Vanachter mijn pc al genieten ..... laat staan de wijze en de mate waarop jullie dat doen.....!
    Ik vertrek samen met mijn jongste dochter van 19+ over 12 dagen ("YES"!) voor een rondreis door Zuid Afrika. Mede door jullie belevingen en práchtige foto's had dat ook echt niet langer meer moeten duren ;-)
    "Het leven is vurrukkulluk als je reisplannen hebt en/of uitvoert"!
    Pluk de dag!

• 11 Februari 2007 - 08:57

Hans & Sandra:

Zelfs via foto's die je bekijkt achter je PC is het elke keer indrukwekkend. Moeilijk voor te stellen dat het in het echt nog mooier is. Als er weer een mailjte van jullie is kijken we direct even.
    Prachtig! Veel plezier daar.

• 11 Februari 2007 - 13:44

Frida:

What a fantastic holiday! The trip just seems to be getting better and better! Take care and I look forward to the next update. xo

• 11 Februari 2007 - 15:27

Henriette En Jan:

Het was weer super, we hebben van jullie verslagen en de foto's genoten. Bedankt en wel thuis.

• 11 Februari 2007 - 17:33

Herma:

Hoi Babs+Patrick
    In 1 woord geweldig!
    Hoezo wel thuis. Dat duurt toch nog wel even?
    Ik ga over 1wk naar de bergen van Oostenrijk.
    Tja, verschil moet er wezen!
    Heeeeel veel plezier nog!
    Doeiiiiii!
    Herma

• 11 Februari 2007 - 18:10

Annemarieke:

mooie foto's weer!

• 11 Februari 2007 - 19:35

Pietje:

Ha papa Patrick en Mama Babs. Ik heb net bij Henri op de schouder mee zitten kijken en dacht:"Ik vlieg naar ze toe. Dus heb ik vast 2 rondjes door de kamer gevlogen om te oefenen pffff, morgen 3 rondjes, totdat ik ook naar Vuurland kan vliegen.
    Zet je vast een bakje voer klaar?
    Jullie eigen Pietje.

• 12 Februari 2007 - 09:42

Dorien:

Hé luitjes.
    Pff ik schrok al, wij hier in de kou en jullie in bikini en zwembroek, maar dat kan nie hé!!!!!!!!! Gelukkig hebben jullie ook de muts op(haha).
    Wij gaan vandaag op vakantie naar Egmond aan Zee, hopelijk zien wij ook van die mooie beesten als jullie (pinguins, zeeleeuwen enzo). Laat t je wel weten oké. Liefs Dorien

• 12 Februari 2007 - 20:29

Mark, Jacq. Lot&Liek:

Hey lieve mensen,
    Echt genieten om jullie zo te zien genieten!! Mooie plaatjes, wat een levensvrijheid!! Voor onze kids is het zeer leerzaam. Lotte weet het nu zeker: ze wil later dierenverzorgster worden. Al die prachtige dieren!! Pas goed op elkaar en blijf genieten!!!

• 12 Februari 2007 - 21:42

Carol En Annemarie:

hola chicos!

wij vertrekken morgen naar el calafate, komen de 14e s nachts aan. dus eventueel daar al een borrel?! proberen nu een hostel te vinden in el calafate, nog een heel gedoe... hebben jullie nog tips? mooie avonturen bij jullie ook weer zo te zien! hasta pronto! xx

• 12 Februari 2007 - 22:11

Margo:

hallo mensen,

Nog even een berichtje uit hengeloooo,
    jullie hebben het natuurlijk helemaal te gek daar, maar we beginnen je nu toch echt wel te missen hoor pleu (hihi).
    Geniet er nog lekker van, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug naar het koude en natte hengelo
    Groetjes Margo

• 13 Februari 2007 - 06:36

Marleen:

Ha skeetjes,
    Helemaal super weer die foto's en jullie verhalen!! en lief dat je aan mn verjaardag hebt gedacht!!!heel veel plezier nog daar en euh tot de volgende keer maar weer ;)
    knuf marleen

• 13 Februari 2007 - 09:06

Jantien:

ha luitjes

ja ja het is weer erug genieten wat jullie ons laten zien alleen het vervoer op wielen is bacher
    verder nog even genieten van dit prachtige continent
    want voor je het weet is het voorbij.
    nu dan do ut nog henig an gerard en jantine

• 13 Februari 2007 - 21:23

Kirsten:

De foto's zien er allemaal top uit! Ben best jaloers op jullie, geniet er nog lekker van de laatste 2 weken. Pleu de Zweedse ballen staan voor je klaar, want die zul je wel gemist hebben...ha,ha

Groeten en een knuffel

• 14 Februari 2007 - 09:48

Lars:

Wat gaat de tijd hier snel zeg. Ik neem aan daar ook. Nog meer een week of twee en dan is het weer wennen aan dat koude pisweer in Nederland. Geniet er nog even van!

• 14 Februari 2007 - 18:01

Dietmar:

Hoi wereldreizigers,

Ik heb jullie foto's van Patagonië en Vuurland gezien. Erg mooi. En koud natuurlijk, hè.
    En nu gaan jullie weer richting Buenos Aires? Daar lekker intiem de tango dansen? Wooeehhooee!!!!
    Ik wens jullie in ieder geval heel, heel veel plezier toe op de rest van jullie reis. Enne.....ik wil jullie natuurlijk wel weer graag terugzien.

• 16 Februari 2007 - 10:06

Jacqueline Van IKEA:

Hey Patrick en Babs,

Ziet er geweldig uit. Vooral deze foto's op vuurland.
    Tis hier wel een beetje stil en rustig zonder jou, Patrick. Dus het wordt nu tijd dat je de wandelschoenen weer richting Hengelo zet.

Geniet nog van je vakantie samen met Babs.

Tot gauw.
    Groetjes Jacqueline.